רגע לפני שעולים לכביש: כל מה שנהג חדש צריך לדעת!

בשעה טובה קיבלתם את רישיון הנהיגה, וכעת הגיע הזמן שלכם כנהגים חדשים לסרגל כללי התנהגות ובטיחות שנועדו לשמור על שלומכם ועל שלום הסביבה. באופן טבעי ולאור חוסר הניסיון, נהגים חדשים חשופים יותר לתאונות הנובעות לא פעם בעקבות חוסר תשומת לב או אי הקפדה על הכללים. בשביל לסייע לכם לעבור את התקופה החדשה והמרגשת הזו באופן הטוב ביותר, להלן כל מה שצריך לדעת, רגע לפני שנכנסים לאוטו ויוצאים לדרך. מוכנים? בואו נתחיל!

תליית שלט נהג חדש

לפני שאתם נכנסים לרכב, חשוב לוודא כי אתם מדביקים באופן גלוי לעין מדבקה המציינת כי אתם נהגים חדשים. מדובר בשלט המוגדר בחוק כחובה בעבור כל נהג חדש, וזאת מתוך מטרה ליידע את הנהגים האחרים כי אתם נהגים חסרי ניסיון וחדשים בנהיגה. באתר אסק רלב"ד תוכלו למצוא מידע מורחב אודות ההגבלות החוקיות כמו למשל החובה לתלות על השמש האחורית שלט באורך של כ-20 ס"מ ו-12 גובה. החובה לתלות את השלט היא עד לשנתיים מתום קבלת הרישיון.

הגבלת נוסעים

במידה ואתם נהגים צעירים מתחת לגיל 21, אתם רשאים להסיע עד שני נוסעים בלבד. במידה ואתם מעל לגיל 21 אפשר לנהוג עם רכב מלא, אולם שימו לב כי היכולת לנהוג בביטחון ובבטיחות עם כלל הנסיעות חייבת להתבצע רק לאחר תום תוכנית הליווי המתבצעת למשך תקופה של כחצי שנה. תקופת הליווי היא תקופה חשובה בעבור כל נהג חדש, הן בשל היכולת ללמוד מנהגים מנוסים את רזי הדרך והן בשל ההכרח החוקי להצהיר כי אכן עברתם את תקופת הליווי כפי שנקבעה.

 

 

הימנעות מעברות תנועה

בתור נהגים חדשים אתם מחויבים להקפיד יתר על המידה על כללי הדרך, מאחר וכל עברה ולו הפעוטה ביותר עלולה להוביל לקנסות ולעיתים גם לשלילת רישיון באופן מידיי על ידי המשטרה וכן בתי המשפט הנוטים לנקוט ביד קשה מאוד כנגד נהגים חדשים, מתוך הבנה כי רק כך ניתן יהיה להרתיע מפני ביצוע של עברות. למעשה, אם הורשעתם בביצוע של אחת מהעברות כמו למשל עקיפה מסוכנת אתם חשופים לעונש פסילה לתקופה של עד שלושה חודשים וכן חובה לבצע את בחינת התאוריה והבחינה המעשית בשנית, וזאת בהתאם להחלטת בית המשפט.

רכישה של פוליסת ביטוח

מיד לאחר קבלת הרישיון ורגע לפני שאתם מתחילים את תקופת הליווי, צריך לרכוש ביטוח מקיף לרכב. מדובר בביטוח יקר יותר מאשר ביטוח של נהגים ותיקים בשל הסיכון, אולם מדובר בביטוח הכרחי שנועד להגן עליכם מפני הוצאות כספיות כבדות בעקבות תאונה או נזק שנגרם לרכוש או לרכב אחר. לפני שאתם מבצעים רכישה של פוליסת ביטוח המותאמת לנהגים חדשים, רצוי לבצע סקר שוק מקיף וכן לקרוא היטב את תנאי הפוליסה, לטובת קבלת החלטות נכונה שתניב לכם את היכולת להשקיע את כספכם ולקבל בתמורה מעטפת ביטוח מלאה.

לסיכום

הסכנות בכבישים הפכו למכת מדינה של ממש, ועדות לכך ניתן למצוא עם אירועים המדווחים באמצעי התקשורת. לצערנו, בחלק לא מבוטל מהמקרים מעורבים נהגים חדשים וחסרי ניסיון, ובשל כך חשוב מאוד לעקוב אחר הדגשים אותם הצגנו לכם כאן, כחלק מהבנה כי מדובר בהזדמנות לסגל כללי התנהגות וזהירות בכבישים שיניבו לכם את השקט והביטחון להתמקצע, ללמוד ולהפוך לנהגים אחראיים אשר מתחשבים לא רק בסביבה, אלא גם בלשון החוק. הקפידו על מילוי של תקופת הליווי וכן לבצע את הצעדים אותם הצגנו כאן, והכי חשוב – שמרו על עצמכם!